Kan någon förklara för mig varför Subaru envisas med så dåligt hel och halvljus på sina bilar? Detta kommer inte som en nyhet direkt, men jag vågar inte köra längre sträckor under vinterhalvåret av säkerhetsskäl. När jag slår på helljuset så lyser det nästan lika mycket som med halvljuset på en Volvo, ska det verkligen vara så? Varför ändrar man inte och gör rätt från början så att man inte behöver skaffa extra belysning som jag nu gjort. Det är en kostnadsfråga och det förstår nästan vem som helst, men det rättfärdigar inte det fruktansvärt dåliga ljus. Nu har man tagit saken i egna händer och fixat en ljusramp istället för små led extraljus som jag ändå inte fick plats med, och ljusrampen satte jag istället ovan regplåtsskylten.
Nu är det ett helt annat tryck än tidigare och troligtvis blir det så att man vågar sig på att köra lite längre sträckor än tidigare, efter att mörkret har fallit. Jag valde en ljusramp med combo-optik som sprider ljuset lite bredare på sidorna medan optiken i mitten är spot med längre kastlängd. Jag hade mest av allt velat ha rampen nedanför skylten men det gick inte på grund av infästningen så nu fick det bli såhär istället. För mig är det alltid bättre med eftermonterad fordonsbelysning än ingen alls, även om det inte ser snyggt ut rent estetiskt tänker jag.